fbpx

Kurs mindfulness – MBCT-L​

Kurs mindfulness – MBCT-L

Każdy człowiek doświadcza w życiu smutku, przygnębienia i całej palety trudnych emocji. W niektórych momentach życia te emocje mogą się wydawać obezwładniające i przytłaczające. Nie mamy możliwości pozbycia się się tych emocji, ale możemy nauczyć się w inny sposób na nie reagować i tym samym odebrać im moc kontrolowania naszego życia. Mamy możliwość przechodzić przez trudne momenty świadomie, być w kontakcie ze swoimi emocjami, myślami i ciałem. Właśnie tego nauczysz się podczas tego kursu.

Kurs został stworzony z myślą o osobach, które doświadczają obniżonego nastroju i jego wahań, nie radzą sobie z trudnymi emocjami i myślami, doświadczają stresu, doświadczyły w przeszłości zaburzeń lękowych lub nastroju, czy doświadczają na co dzień wielu trudnych wydarzeń, z którymi sobie nie radzą.

Podczas kursu zaczniesz lepiej rozumieć siebie, swoje myśli oraz mechanizmy, którymi kierujesz się na co dzień. Nauczysz się inaczej podchodzić do nieprzyjemnych doświadczeń, zarówno wewnętrznych i zewnętrznych. Zdobędziesz umiejętność rozpoznawania, co wywołuje w Tobie negatywne myśli i emocje oraz nauczysz się jak z nimi pracować. Zyskasz większą równowagę emocjonalną i zdobędziesz umiejętność skuteczniejszego radzenia sobie z trudnymi doświadczeniami.

Ten kurs jest dla Ciebie jeżeli:

  • Doświadczasz obniżonego nastroju lub Twój nastrój często zmienia się i nie masz nad nim kontroli
  • Żyjesz w stresie
  • Doświadczasz fizycznego cierpienia i wpływa to negatywnie na Twoją psychikę
  • Zmagasz się z niską samooceną, masz negatywne myśli na swój temat
  • Zmagasz się z chronicznym zmęczeniem
  • Cierpisz na bezsenność i problemy z zasypianiem
  • Chcesz zrozumieć jak działa Twój umysł i zobaczyć schematy, którymi kierujesz się na co dzień
  • Masz możliwość, aby poświęcić 20-30 minut dziennie na samodzielną praktykę między sesjami
  • Nie cierpisz obecnie na żadne zaburzenia nastroju i choroby psychiczne (jeśli tak jest, do uczestnictwa potrzebna będzie zgoda prowadzącego Cię psychoterapeuty)

Czym dokładnie jest ten kurs?

Kurs mindfulness nie jest terapią, zajęciami z relaksacji, nie chodzi też o pozbycie się nieprzyjemnych myśli i emocji. Medytacje nie wiążą się z osiąganiem odmiennych stanów świadomości. Nie są to też praktyki religijne. Sednem mindfulness jest bycie obecnym, uważnym- życie tu i teraz. Mindfulness jest to powrót z mentalnych podróży do przyszłości i przeszłości.  Na kursie uczysz się rozpoznawać trudne myśli i emocje, zanim te przejmą nad Tobą kontrolę. Nabywasz również umiejętność życzliwego do nich podejścia, zamiast nieskutecznie z nimi walczyć. Dzięki praktyce uważności, możemy te trudności puścić wolno i poczuć się lepiej, odzyskać równowagę psychiczną i fizyczną.

Skuteczność programów mindfulness:

Skuteczność programów została potwierdzona przez ostatnie kilkadziesiąt jak badań. Kursy mindfulness stwarzają uczestnikom możliwość lepszego zrozumienia samych siebie i odzyskania równowagi psychofizycznej. Jak wskazują badania, osoby, które ukończyły taki kurs zgłaszają zwiększenie się ich poziomu tolerancji na stres, nieprzyjemne emocje, myśli i  dyskomfort. Potrafią konstruktywnie pracować z tymi doświadczeniami. Lepiej radzą sobie również z trudnymi sytuacjami i odczuwają ogólne zwiększenie dobrostanu oraz wyższy poziom szczęścia. Więcej o skuteczności możesz przeczytać tutaj.

Jak wygląda kurs?

Kurs obejmuje 8 cotygodniowych spotkań po 2-2,5  godziny. Wyjątkiem jest ostatnia sesja- dzień uważności, gdzie praktykujemy przez pół dnia. Podczas kursu nabywasz w praktyczny sposób nowe umiejętności i masz okazję wymienić się doświadczeniami z grupą. Na sesjach pojawiają się praktyki takie jak uważna joga, skanowanie ciała czy uważność myśli. Pomiędzy spotkaniami poświęcasz 20-30 minut dziennie na indywidualną praktykę, która jest omawiana na kolejnej sesji. Otrzymujesz co tydzień nowe nagrania oraz materiały z ćwiczeniami do wykonania w domu. Jeśli jesteś sceptycznie nastawiony/a  do kursów online, to nie musisz się martwić o ich skuteczność –  badania  pokazują, że są one równie skuteczne jak kursy stacjonarne.

Zapraszam Cię serdecznie do wspólnej podróży ku bardziej świadomemu, szczęśliwemu życiu. Jeśli masz jakieś pytanie dotyczące kursu, skontaktuj się ze mną mailowo na adres  kontakt@przystanekmindfulness.pl. Z chęcią odpowiem na wszystkie Twoje pytania.

Kalendarz kursów

Termin: 5 lutego- 26 marca 2023 (niedziele o godzinie 18:30)
Daty spotkań: 5 lutego, 12 lutego, 19 lutego, 26 lutego, 5 marca, 12 marca, 19 marca, 25 lub 26 marca
(ostatnie spotkanie to dzień uważności, dokładne godziny i data zostanie podana dwa tygodnie wcześniej)
Cena: Pierwsza rata- 590 zł, druga rata 600 zł (płatna na miesiąc przed rozpoczęciem).
Platforma: Zoom